} جان فدای یارِ دل رنجانِ من.. :: به نام زن

به نام زن

" دارمــــش دوســــت "

به نام زن

" دارمــــش دوســــت "

به نام زن

ای شعر ای طلسم سیاهی که سرنوشت
عمر مرا به رشته جادویی تو بست
گفتم تو را رها کنم و زندگی کنم
اما چه توبه ها که در این آرزو شکست




می نویسم تا عشق یاد قلبم بماند...
در این ژرفای دل کندن ها ، عادت ها و هوس ها..

جان فدای یارِ دل رنجانِ من..

من از کسانی هستم که می میرند،وقتی دوست می دارند .

محمود درویش

--------------------------------------

همه ى کسانى که مى دانستند دوستشان داریم  عمدأ سرد ماندند

امّا با پیامى،نشانى،ردّى از خودشان، داغ نگاهمان داشتند تا همیشه آدم داشته باشند
روزى عمیقأ دلتنگمان خواهند شد ; خبر ما بودیم، بیرون هیچ خبرى نیست.
فرید صارمى
-------------------------------------
صدام کن، صدای تو خوب است. صدای تو آنتی اکسیدان؛ صدای تو آنتی هیستامین؛ صدای تو ژلوفن؛صدای تو...

ای صدای تو داروخانه ی شبانه روزی دردهام

-------------------------------------

جنگیدن با دشمنی که از او نفرت داریم آسان است...

        سخت، جنگ با آنانی ست که دوستشان داریم ..

-------------------------------------

 تنها کسی که از امروز من بیشتر دوستت دارد; منم، که فردا از خواب بیدار می شوم
-----------------------------
 میخواهید در آینده چه کاره شوید؟ آقا اجازه دوستش دارم و میخواهم تا آخر عمر همین کاره بمانم

حمید جدیدی

-----------------------------

گاهی اوقات آدم باید بماند تا ثابت کند عاشق واقعی است و گاهی هم آدم باید برود تا واقعا یک عاشق واقعی بماند  و این دومی چند هزار بار سخت تر از اولی ست..

احمد دستاران ممقانی

-----------------------------------

وقتی دلمان می خواهد فیلم مورد علاقه مان را دوباره ببینیم چقدر شبیه کسی هستیم که داستان عشق تمام شده اش را نمی تواند فراموش کند..

کامبیز کاهه

--------------------------------------

می گفت دلمون برات تنگ میشه بهت عادت کرده بودیم; به اخم و تَخمهات; به الدُرم بلدرمات; سگ خلقیات; اما گـــور پدر دل ما; دل تـــو شـاد
-----------------------

میگوید دوستم دارد و این مرا بیشتر میترساند ، آخر آدم همیشه طرد شده ی کسانی ست  که دوستش داشته اند ...

زیور شیبانی

------------------------------------

همه ی ما فکر می کنیم هنوز به اندازه کافی زمان داریم تا با دیگران یک سری کارها را انجام دهیم و به آن ها چیز هایی را که می خواهیم و باید، بگوییم و بعد ناگهان اتفاقی می افتد که باعث میشود بایستیم و به کلماتی مثل "اگر" و "ای کاش" فکر کنیم ...

فردریک بکمن

------------------------------------

پرسیدی:چگونه دوستت دارم؟  گفتم: کبوتری عاشقم که  برخورد گلوله ای به سینه ام  تا مرگ بیشتر از چند ثانیه طول نمی کشد

و آن چند ثانیه را به تو فکر خواهم کرد..

آریا معصومی
------------------------------------

چیزهایی وجود دارند که از بین نمی روند. نرسیدن یکی از آن چیزهاست.

--------------------------------------

 

نباید چیزی را دوست بداری  همین بهانه های کوچک برای زنده ماندنت بعدها؛ تو را خواهند کشت ...
علیرضا آدینه
-------------------------------

‏همه زبانهای زنده و غیر زنده دنیارو  هم بلد باشی دست آخر  به کسی نیاز داری که زبون دل همدیگه رو بلد باشید و بفهمید

--------------------------------------

کسانیکه متعلق به تو باشن، هرگز ترکت نمیکنن، و کسانیکه رفتن هرگز برای تو نبودن

--------------------------------------

دوست داشتن آخرین داشته ی آدمی ست..

سیدعلی صالحی

-----------------------------------

 

مرد اگر در جوانی خودکشی نکند، پیر می شود

فرامرز افضلی

-----------------------------

هر آدمی در دلش غار غمگینی دارد که از آن جوان بیرون نمی آید.

معصومه صابر

-----------------------------

‏روزها فکر کردن فایده نداره صداو نور و شلوغی مزاحم خیالبافی آدمه!  باید صبر کرد تا شب بشه...

شب های روشن

--------------------------------------

راسته که میگن هر کسی یه ستاره داره؟    فقط چیزایی رو که به هیچ کس  نمی تونه تعلق داشته  باشه عادلانه تقسیم می کنن

 نمایشنامه ی گلدان-بهمن فرسی

--------------------------------------

گفته بود: خانم، اجازه می‌دهید شما را دوست داشته باشم؟ گفتم: اختیار دارید، و توی دلم گفتم: دوست داشتن که اجازه نمی‌خواهد.

سمفونی مردگان -عباس معروفی
--------------------------------------

‌هرگز نگاهِ محزونش را وقتی صبحانه می‌ خوردیم فراموش نخواهم کرد: چرا حالا که آنقدر پیری منو شناختی؟ جواب دادم: سن اون چیزی نیست که آدم داره، اونه که آدم حس میکنه.

گابریل گارسیا مارکز -خاطرات روسپیان سودازده‌ی من

--------------------------------------

توی بهشت هم اگر بی رضایت خودت بروی برایت بدل میشود به جهنم. چرا روزگار را به خودت سخت میکنی، آقا معلم اگر دل ببندی، هر خراباتی یک بهشت است.

 نفرین زمین-جلال آل احمد

--------------------------------------

‏آدم تو زندگی خیلی چیزا رو از دست میده،مثل زمان که میگذره،مثل عزیزای زندگی،مثل هیجده سالگی و تلختر از همه احساساتی که دیگه هرگز تجربه نمیکنه...

--------------------------------------

گفتم: چند دقیقه این جا بنشین و به من تکیه بده.    گفت: کارم از تکیه گذشته دلم می‌خواهد توی بغلت بمیرم.

 عباس معروفی

--------------------------------------

‏واسه کسی که دوستش دارید بجنگید چه جنگی از این بهتر؟!

--------------------------------------

شاید انسان ترجیح می‌دهد درکش کنند تا اینکه دوستش داشته باشند.

کتاب ۱۹۸۴- جورج اورول 

--------------------------------------

دنیا هم چقدر شلوغ پلوغ است..

سفر-محمود دولت آبادی

--------------------------------------

همون موقع‌ها فهمیدم آدم‌ها اشتباه میکنن، و تو دیر یا زود باید تصمیم بگیری اشتباه اون‌ها بزرگتره یا مهر و علاقه‌ی تو بهشون؟

نفرتی که تو میکاری - انجی توماس 
--------------------------------------

میشه به درد غلبه کرد، ی بار مارتین دندون درد داشت اتو رو زد به برق و صبر کرد بعد اونو گذاشت رو شونه اش اونوقت دندون درد یادش رفت!

--------------------------------------

‏این آهنگ که برات فرستادم رو گوش کن قشنگه ; برای من فقط تویی که قشنگه بقیه چیزا نهایتا میتونن خوب باشن..

حمید جدیدی

--------------------------------------

خوشبخت کسی است که به یکی از این دو چیز دسترسی داشته باشد کتاب های خوب یا دوستانی که اهل کتاب باشند.

ویکتور هوگو

--------------------------------------

هربار خواستم حرفی بزنم کمی فکر کردم و دیگر نزدم جز آن "دوستت دارم" ها هنوز معتقدم آن ها نیازی به فکر کردن ندارند..

مهرسا مهرشاد

--------------------------------------

آه محبوبم دیر یا زود فراموش می شویم حرف های خوب را چرا همین حالا نزنیم..

نیکی فیروزکوهی

--------------------------------------

تو را دوست دارم و هیچ چیزی جز این ندارم.

--------------------------------------

و گفت: محبت درست نشود مگر در میان دو تن که یکی دیگری را گوید ای من...

عطار نیشابوری

--------------------------------------

آخرین چیزی که انسان محکم نگه می دارد اغلب دست کسی‌ است...

یوستین گردر

--------------------------------------

و من از این میترسم که دوست داشتن را مثل مسواک زدن بچه ها به من و تو تذکر دهند.

منسوب به حسین پناهی
--------------------------------------

در سیاره‌ی کوچک ما، عقاید بیش از طاعون و زلزله، موجب بلایا شده است.

فرانسوا ولتر

--------------------------------------

دوست داشتن بهترین شکل مالکیت و مالکیت بدترین شکل دوست داشتن است

پائولو کوئلیو

--------------------------------------

دوستی ها درست در آن هنگام شکل میگیرند که شما به کسی که کنارتان نشسته می گویید:"چه جالب! من فکر کردم تنها کسی هستم که این کار را میکند.

سی اس لوییس ترجمه بابک زمانی

--------------------------------------

زندگی ادامه نمی یابد مگر با بخشش های بی شمار .

هونور دِ بالزاک

--------------------------------------

زن ها اگر نخندند هیچ درختی شکوفه نمی دهد.

بهنام محبی فر

--------------------------------------

ما در غیابِ تو در این جهانِ خاکی ویران چه می‌کنیم؟

رضا براهنی 

--------------------------------------

کی به فریاد رسی؟ ای همه فریاد از تو

اوحدی

--------------------------------------

+ عنوان: مولانا جان

+ نوشتن اینجاارو به هزار تا اینستا و تلگرام و واتساپ و هر شبکه اجتماعی دیگه ای ترجیح میدم خصوصا خوندن نظرات ناشناس شمارو

+ دیوانهٔ آواز دُم‌جنبانک و صدای ورق خوردن کتابم

+ بی توجهی اگه عمدا باشه، توجه محسوب میشه..

+ از یه جایی به بعدم آدم بی‌حوصله‌تر از اونه که بخواد جواب سوال "خوبی؟"، رو با چیزی غیر از "خوبم" بده.

+ مردی که ته ریش دارد، از مردی که پورشه دارد، دوست تر دارم.

  • ۰۰/۰۸/۱۲
  • Silent ...
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.