} من اشتباه توأم ... تو مرا ... ای درست ترین! :: به نام زن

به نام زن

" دارمــــش دوســــت "

به نام زن

" دارمــــش دوســــت "

به نام زن

ای شعر ای طلسم سیاهی که سرنوشت
عمر مرا به رشته جادویی تو بست
گفتم تو را رها کنم و زندگی کنم
اما چه توبه ها که در این آرزو شکست




می نویسم تا عشق یاد قلبم بماند...
در این ژرفای دل کندن ها ، عادت ها و هوس ها..

من اشتباه توأم ... تو مرا ... ای درست ترین!


* بعدِ صبحانه ابروهایش بالا رفت...دنبال کیفش روی صندلی کناری گشت...درش باز بود. پاکت سیگارش را درآورد....با چشمهای مهربان تعارف کرد : - .سیگار؟ ...ماتِ اداهایش، لبخند زدم : - نه!...یکی گذاشت کنار لبش...گوشهء دیگر لبش گفت :- " هر وخ بعد ِ صبونه دلت سیگارخواس ... "-"خــواس" را کشیده و دلبرانه گفت...– کبریت زد، نگرفت...کبریت دوم گرفت...جمله اش را تمام کرد :.- ...بدون که سیگاری شدی !".خندیدیم ،...خنده اش رفت پشت ِدود غلیظ اولین پک که صورتش را هم از من گرفت...آخرین جرعهء چای صبحانه که از ته لیوان سرازیر شد روی زبانم، دیدم شانزده سال است بعدِ صبحانه به او فکر می‌کنم...

کتایون آموزگار

-------------------------------------------------

* به وقت تنهایی:مرد ، زیر باران سیگار می کشد...زن ، پشت پنجره....اما ، نه باران مهم است.نه مرد ، نه پنجره ،نه زن...مهم.تنهایی است ،که دود می شود!

رضا کاظمی

-------------------------------------------------

* و شاید سیگار اختراع سرخپوستی بود   که می خواست به معشوقه اش پیام کوتاه بدهد...

آریا معصومی

-------------------------------------------------

* پدر بزرگ مُرد از بس که سیگار کشید!مادر بزرگ ساعت زنجیردار او را که همیشه به جلیقه اش سنجاق میشد،به من بخشید...بعدها که ساعت خراب شد!ساعت ساز عکسی را به من بخشید...بعدها که ساعت خراب شد ساعت ساز عکسی را به من داد که در صفحه پشتی ساعت مخفی شده بود... دختری که شبیه جوانی های مادربزرگ نبود... پدربزرگ چقدر سیگار می کشید!

ابوالقاسم تقوایی

-------------------------------------------------

* تنهایی را نمی شود در کافه دود کرد و به خانه برگشت... تنهایی ساعتش را نگاه می کند به تو می گوید: دیر شده باید به خانه برگردیم...

فاطمه ضیاءالدینی

-------------------------------------------------

* دستِ آخر ... آن کلاه به سر ِ سیگار به لب ِ لعنتی...پیدا بشود باید.و باید.زندگی کنیم تمام فیلم ها را... اصلا هر چه می کشیم.زیر سر فیلم هایی ست که نویسنده هایشان مُرده اند و نمی دانند بذر چه نیازهایی را در ما کاشته اند...بی آنکه در دنیا ابری باشد برای رویاندنشان! 

مهدیه لطیفی
-------------------------------------------------
*هوس سیگار کردم...ابلهانه بود سیگار نمی‌کشیدم... بله اما حالا دلم می‌خواست، زندگی‌ همین است... اراده‌ی راسختان را در ترک سیگار تحسین می‌کنید و بعد یک صبح سرد زمستان تصمیم می‌گیرید چهار کیلومتر پیاده بروید تا یک پاکت سیگار بخرید.

مردی را دوست دارید، از او دو بچه دارید و یک صبح زمستانی ، در می‌یابید که او خواهد رفت چون زن دیگری را دوست دارد..!

من او را دوست داشتم- آنا گاوالدا

-------------------------------------------------

* مرد اگر بودم.. نبودنت را غروب های زمستان در قهوه خانه ی دوری سیگار می کشیدم ...نامرد اگر بودم.. نبودنت را تا حالا باید فراموش کرده باشم

مرد نیستم اما...نامرد هم نیستم...زنم و نبودنت پیرهنم شده است!

رویا شاه حسین زاده
-------------------------------------------------
*زن ها دنیایشان ارغوانی ست...گاهی تمام یک عصر پاییز را در تنهایی گریه می کنند و گاهی که حال لحظه هاشان خوب است در ازدحام خیس یک خیابان می خندند..من اما مردهای زیادی را دیده ام که مدام می گریند ...وقتی که خیره مانده اند به دیوار روبرو..وقتی عمیق سیگار می کشند ..وقتی که چشم هایشان را از زن ها میدزدند..من مردهایی را می شناسم که وقتی می خندند هم..گریه می کنند.
 حمید سلاجقه
-------------------------------------------------
* اندوه های یک مرد را گاهی چند نخ سیگار هم می تواند به هم بدوزد و از لب هایش بشکافد و بیرون ببرد از پنجره... اندوه های زنانه اما خانگی تر از این حرف ها هستند درست مثل شیشه های مربا /مثل سبزی های خشک معطر که می کوشند یک تکه از بهار را برای زمستان کنار بگذارند...
رویا شاه حسین زاده
-------------------------------------------------
*انتظارت شبیه سیگار لا پیچ پیرمردی نود ساله است عمری با عشق کشیده  حالا نکشد می میرد!

محسن حسینخانی

-------------------------------------------------

* آیا هنوز با دود سیگارت حلقه که می‌سازی، به انگشت‌های لاغر آن زن فکر می‌کنی؟ آن زن که برای نوشتن از تو انگشت‌هایش را تراشید و با بندبندبندِ تمام ده انگشتش نتوانست یک‌ذره از گرمای دست‌های تورا نگه دارد...

لیلا کردبچه

-------------------------------------------------

* آریایی حرف می‌زند ....آلمانی ناز می‌کند...فرانسوی می‌بوسد ....کوبایی سیگار می‌کشد...آمریکایی جنایت می کند...بی شرف تمام جهان است.

آبا عابدین
-------------------------------------------------
*دیگر نگران نباش...ترکش کردم...سیگار را، در نبودت فقط آه میکشم....این مَرد به مرگ طبیعی خواهد مُرد.
هادی حسن زاده 

-------------------------------------------------

* من میتوانم جای سیگار , نقاشی بکشم...با دوغ مست کنم ... با وسایل خانه تمام شب را تانگو برقصم...تو برای فراموش کردن کسی  که بی نظیردوستت داشت چه خواهی کرد؟

رسول ادهمی

-------------------------------------------------

* من هر چه غمگین تر باشم...مردهای بیشتری در تراس سیگار می کشند.!

مهدی نظارتی زاده

  -------------------------------------------------

*و با این همه ما به این جهان نیامده‌ایم  که به آسانی بمیریم  آن هم در سپیده‌دمی که بوی لیمو می‌آید...

یانیس ریتسوس
  -------------------------------------------------
*خدایا به فرشته های روی شانه هایمان دستور بده به جای نوشتن اعمالمان، برایمان کتاب بخوانند...

 محمدرضا شرفی خبوشان

+ شما را به خدا کتاب بخوانید...

-------------------------------------------------

* عشق حد ِ وسط ندارد... یا نابود می کند، یا نجات می دهد!

 ویکتور هوگو
-------------------------------------------------
* گفته بودم زیباتر از تمام ستارگانی هستی که سینمای جهان کشف کرده است ...حالا هزار سال نوری دور شده‌ای از من و هزار بار زیباتر!
عباس صفاری
-------------------------------------------------
* مقصد عشق آنگونه که گفتند به ما روشن نیست / دوستان نیمه راهید اگر ، برگردید...
کاظم بهمنی
-------------------------------------------------
* مهرم کاش اتفاق بود... می افتاد در دلش...
؟
-------------------------------------------------
* پرواز پرنده... و شاخه ای که دلش لرزید!
فرشید فرهادی
-------------------------------------------------
* جسم انسانها از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیک تر است... دل هایشان دورتر!
فرشید فرهادی
-------------------------------------------------
* مطمئن شده ام که آدمی هرچه هواپیما... هرچه قطار تندرو بسازد...به آنکه دوستش دارد هرگز نمی تواند برسد!
حسن آذری
-------------------------------------------------
* هرگز دو عاشق دیروز... نمی توانند دو دوست معمولی امروز باشند...
نیما هوشمند
-------------------------------------------------.
هوما:سیگار تنها چیزیه که توی زندگیِ من وجود داشته!-... -مانوئلا:موفقیت هم بوده... هوما:موفقیت نه مزه داره نه بو...وقتی هم بهش عادت کنی انگار که اصلا وجود نداره...

All About My Mother(1999)-Pedro Almodóvar

-------------------------------------------------

مت: میشه منم یه پک بزنم؟ ... سارا:قرار نیست همه چیز رو با تو شریک باشم... سیگار مثل "دوستت دارم" میمونه... همش مال خودمه!

برشی از کار بلند- حمید جدیدی

-------------------------------------------------

مثل سیگار تمامم کن و ترکم کن باز/مثل سیگار تمامم کن و دورم انداز: پیشنهاد آهنگ/ تومور آقای آذر عزیز

-------------------------------------------------

** عنوان پست از فرشید فرهادی
  • ۹۴/۱۰/۲۶
  • Silent ...
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.